Petrom şi Auchan extind parteneriatul prin care retailerul francez deschide magazine în benzinăriile producătorului de petrol şi gaze şi anunță 400 de unități în următorii cinci ani
Ziarul Financiar | 4 Septembrie 2020
RETAIL & AGROBUSINESS
OMV Petrom şi Auchan continuă parteneriatul prin care retailerul francez deschide magazine de proximitate în benzinăriile deținute de unicul producător de petrol şi gaze din România, şi anunță 400 de unități în următorii cinci ani.
Parteneriatul dintre Petrom şi Auchan a fost inițiat în 2017 cu o fază pilot în cadrul căreia au fost deschise magazine de proximitate MyAuchan în 15 stații Petrom
„Extinderea parteneriatului cu Auchan Retail România la nivelul întregii rețele de stații Petrom reprezintă un pas important în dezvoltarea brandului Petrom şi un reper în strategia noastră de a îmbunătăți experiența clienților noştri”, spune Radu Căprău, membru al directoratului OMV Petrom responsabil pentru activitatea Downstream Oil.
Proiectul prevede ca zona de magazin existentă în cadrul stației de distribuție carburanți să fie reamenajată astfel încât, în funcție de suprafața stației, rafturile să cuprindă până la 2.500 de produse. În plus, stațiile Petrom vor intra într-un proces de modernizare care, pe lângă amenajarea de magazine MyAuchan, include înlocuirea elementelor de identitate vizuală, precum şi lucrări exterioare în zona pompelor şi în cea a serviciilor adiacente, respectiv spălătoria de maşini şi alimentarea cu GPL.
Parteneriatul dintre Petrom şi Auchan a fost inițiat în 2017 cu o fază pilot în cadrul căreia au fost deschise magazine de proximitate MyAuchan în 15 stații Petrom, atât în zone urbane, cât şi în zone rurale din țară, urmărindu-se testarea modelului de afaceri şi evaluarea de către parteneri a potențialului parteneriatului.
„După toate testele făcute în cei trei ani de la demararea proiectului pilot, am reuşit să configurăm un model de magazin MyAuchan care să răspundă cel mai bine nevoilor clienților în mişcare, dar şi celor care locuiesc în imediata vecinătate pentru că venim cu un concept de magazin de proximitate, cu produse alimentare şi nealimentare şi o experiență unică de cumpărare. Vom remodela magazinele din stațiile Petrom pe parcursul mai multor ani pentru a oferi clienților un comerț sub brandul MyAuchan iar, progresiv, vom adăuga din ce în ce mai multe servicii de comerț digital, în completarea serviciilor deja oferite de Petrom“, explică Ionuț Ardeleanu, director general Auchan Retail România.
Auchan a intrat pe piața locală în 2006, când a deschis primul său hipermarket în cartierul bucureştean Titan. În primul deceniu de activitate în România compania a pariat în special pe acest format pentru ca în ultima perioadă să dezvolte şi alte segmente de piață - proximitate şi supermarketuri, magazine de haine şi mai nou online.
În februarie 2019, OMV Petrom şi Auchan Retail România au semnat un Memorandum de Înțelegere cu scopul de a analiza extinderea colaborării într-un parteneriat de lungă durată. Memorandumul a fost aprobat de Consiliului Concurenței în luna iulie a anului trecut.
Articol publicat în ediția tipărită a Ziarului Financiar din data de 27.08.2020